مشکلات بازاریابی محتوا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مشکلات بازاریابی محتوا
نوشته شده در 27 / 1 / 1395
بازدید : 282
نویسنده : dr.lameei

مشکلات بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا

  • بازاریابی محتوا شامل مجموعه‎ای از امتیازات است که موجب گرایش بسیاری از مدیران وب سایت‌ها‎ به آن گردیده، اما در عین حال نباید از مشکلات آن نیز غافل شد از جمله:

 

تصورات نادرست راجع به بازاریابی محتوا

  • اگر چه بازاریابی محتوا توانسته است به موفقیت‌های زیادی نائل شود اما نباید از نظریات منتقدین دور شد چرا که به گمان این افراد بازاریابی محتوانتوانسته جایگاه خوبی را در میان کاربران اینترنتی پیدا کند. دلایل این گروه را می‌توان در موارد زیر تشریح کرد:

 

1-هزینه بالای تامین محتوا

  • از نظر این گروه برای تشکیل تیم تامین محتوا نیاز به صرف هزینه‌های زیادی است که در پاسخ به این نقد باید گفت که موفق‎ترین شرکت‌های تولیدی آنهایی هستند که در امر بازاریابی موفقیت بیشتری را کسب کرده اند و این در حالی است این شرکتها سایتهای بزرگی را راه اندازی کرده‌اند. شرکت‌هایی چون اپل، سامسونگ، مرسدس بنز دارای وب سایت می‌باشند که تامین محتوا نیز یکی از نکات قابل توجه در عملکرد آنها می‌باشد.
  • این شرکت‌ها می‌توانند با برآورد هزینه‌های تأمین محتوا و میزان فروش، به سود زیان خود در این امر پی ببرند و در صورتی که هزینه تأمین محتوا را از میزان فروش بیشتر ببینند از ادامه کار خودداری نمایند

2-تامین محتوای ویروسی و عدم تامین نیازهای مخاطبین

  • منتقدین معتقدند که به دلیل رقابت تنگاتنگ میان وب سایت‌ها،  محتوایی می‌تواند در صحنه رقابت پیروز شود که از برخی تکنیک‌ها از جمله ویروسی کردن مطالب استفاده نماید.
  • ویروسی کردن مطالب  زمانی صورت می‌گیرد که یک سایت توانایی تامین محتوای با کیفیت و رعایت سایر اصول سئو را نداشته باشد که باید گفت، چنانچه وب سایتی تمامی تکنیک‌های بهینه سازی سایت را رعایت کند دیگر نیازی به ویروسی کردن محتوا نخواهد داشت.

3-افزایش محتواهای ساده و بی کیفیت

  • از آنجایی یکی از راه‌های بالا بردن رتبه سایت، بارگذاری محتواها می‌باشد، لذا منتقدین تامین محتوا معقتدند افزایش بیش از حد محتوا تنها موجب اضافه کردن محتواهای بیشتر در سایت می‌گردد در حالی که این محتواها بی‎کیفیت بوده و توانایی پاسخگویی به نیاز اصلی مخاطبان را ندارند. در پاسخ باید گفت که موتورهایی جستجویی چون گوگل به دلیل داشتن سنسور، وب‌سایت‌هایی که محتوای فراوان و بی‌ربط و باکیفیت پایین می‌سازند را جریمه می‌کنند و رتبه‌های آنها را کاهش می‌دهند.

4-عدم علاقه مشتریان به محتوا

  • منتقدان بر این نظر هستند که تمامی مشتریان به محتواهای سایت علاقمند نیستند بنابراین تأمین محتوا کاری بیهوده می‌باشد که می توان گفت، کسانی که به تأمین محتوا مشغول هستند، افراد خبره و با مهارتی بوده که به خواسته‌های اکثریت مشتریان توجه دارند. از سوی دیگر وجود بخش پرسش و پاسخ و همچنین ارائه پیشنهاد راهی برای شناخت نظریات مشتریان و کاربران به شمار می‌رود که از این طریق تیم تامین محتواکمک می‌کند تا در درج مطالب مفیدتر تلاش بیشتری کنند.

5-سئو به عنوان هدف اصلی بازاریابی محتوا

  • اگر چه این گروه بر این نظرند که تامین محتوا تنها با هدف ارتقای رتبه سایت و بهینه سازی آن صورت می‌گیرد اما این امر تنها یکی از اهداف آن می‌باشد و هدف اصلی محتوا پاسخ به نیازهای کاربران است.

6-استفاده بیش از اتوماسیون

  • برخی از شرکت‌های بازاریابی دیجیتال برای ارتقا محتوا از ابزارهای خودکاری همچون زمان‌بندی ارسال‌ رسانه‌های اجتماعی، انتشار خودکار در وبلاگ، نظارت‌های اجتماعی، هشدارها و ... استفاده می‌کنند. اما این امر همیشگی نبوده و در برخی موارد استفاده می‌شود.
  •  آنچه از نظر منتقدین بیان شد تنها در حد تئوری بوده و در عمل موجب کاهش امتیازات محتوا نیست. در اینجا می توان از چند مورد به عنوان انتقادهای منصفانه از محتوا یاد کرد:

- ملاحظات امنیتی اطلاعات کاربران

- عدم آشنایی برخی کاربران به اینترنت

- عدم اعتماد برخی کاربران به تبلیغات اینترنتی

- مشکلات دسترسی محتوا به اینترنت مانند فقدا اینترنت

- تغییرات و پویایی اینترنت که باعث تغییر در روشهای بازاریابی می گردد

دانلود فایل PFD مقاله




:: موضوعات مرتبط: مقالاتی در خصوص بازاریابی اینترنتی , ,
:: برچسب‌ها: بازار , بازایابی محتوا , بازاریابی اینترنتی , مشکلات , بازاریابی , محتوا ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: